Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

12-9-2011

Gisteravond om 10 uur naar bed de slaapzakken werden uitgepakt, dat erin had nog wat voeten in aarde voor Tom was het de eerste keer dus even kijken hoe het werkt en pas je er wel in.
Het paste en inderdaad wat op de zak stond een mummie was ook zo. hij lag er lekker bij.
Mike lag ook goed om een uur of 1 moest hij er toch even uit, daarna weer in het bed en de achterwand ging los de zaklantaarn ging aan een hoop kabaal en alles zat weer goed.
Om half 8 waren we er uit even wassen en ontbijten we namen wat we nog mee hadden zoals rozijnen bollen, crackers, paté, jam.
Het water werd aangevuld de thermoskannen gevuld en alles weer ingepakt dat was even passen en meten maar het lukte.
Om 9:40 zaten we weer op de fiets de sleutel ingeleverd en op pad.
Meteen wind tegen en geen klein beetje en dat bleef de hele weg zo dus we hadden flink werk om de snelheid er in te houden.
Net over de Moerdijkbrug (dit was ook geen pretje) kwamen in Lage Zwaluwen en we stopten bij de plaatselijke bakker voor de middag lunch en daar ook maar even een bakkie gedaan.
In Ter Heiden het beleg gehaald met fruit en in Breda in de bushalte lekker opgegeten.
Door Breda heen richting België langs het het watertje de Mark heel mooi.
Bij de grenspaal nog een foto gemaakt en door naar Hoogstraten waar ons B&B is.
We waren te vroeg dus eerst een biertje met bitterballen.
Ons gemeld bij de B&B er werd opengedaan door een aardige vrouw de fietsen konden in de schuur de kamers werden bekeken en kregen de sleutel van het huis.
Even later kwam ook de heer des huizes, we vertelden over onze tocht en hij had nog wel Jacobs schelpen we krijgen ze bij het ontbijt morgen.
Lekker onder de douche geweest straks een hapje eten en dan morgen weer verder.
We krijgen zelfs reacties vanaf de Canarische Eilanden.

De stand van vandaag:
72 Km
1 Schat
Veel wind tegen
Geen regen

Tom van der Veldt

Jullie hadden het ongetwijfeld zwaar met zoveel wind.
Groot respect. Wel goed om te lezen dat je er nog een pilsje bij mag drinken Mike. Proost en succes!

Marja

Hoi, ik heb vaak aan jullie gedacht , wat een wind zeg.
Weet wat het is om er tegen in te moeten, de koffie met versnapering hadden jullie wel verdiend.
Hoop dat er morgen minder wind staat. Veel succes.

Dorien

Woeiiii wat een wind..... Petje af mannen...
Op naar een welverdiend biertje :)

Daisy

zozo ja die windt viel wel een beetje tegen he?!
al een beetje spijt??
papa zal wel weer zeuren over de "hutjes"' < staat die bekend om whaha!
\dikke kus en knuf aan me papa/
\ en ook natuurlijk groetjes aan tom en cor/

Sophie

Ik hoor het al: zelf gebakken appeltaart, spaghetti, bier met bitterballen, koffie met versnapering... Een drietal snoepkonten bij elkaar dus! Logisch dat jullie de nodige kilometers moeten maken om dit alles weer weg te trainen!

Succes morgen en geniet!

Petra Captein

Ja ik zie het ook lekkere versnaperingen nou complete maaltijd bij de koffie Cor lacht er wel bij.
ook vandaag zeker weer veel wind nou heel veel sterkt weer hoor.

Frank

Leuke reisverslag en jullie lijken het naar het zin te hebben ondanks dat je zelf moet trappen, succes