Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

17 Sep 12

Dit is nog de grafiek van gisteren.

Ik ben als eerste aan deze tocht begonnen om te kijken hoe zo iets nou gaat en om mensen te ontmoeten met al hun gewoontes en eigenaardigheden en ik ben nog niet teleurgesteld.
Nadat alles is verstuurd foto's en verhaal gaat er weer van alles gebeuren er komt een een dame in ons slaap vertrek met een hoop tam tam het is Brigitta uit Zweden ze is schatten wij tussen de 62 en 66 jaar.
Ze vroeg meteen wie wij waren en waar we vandaan komen ze vond het enig.
Ze kwam uit de Refugio tegen over ons ze had de situatie daar bekeken maar het leek haar niks daar.
Ze had in de vorige refugio beten op gelopen van bed vlooien ze liet meteen haar benen zien en inderdaad vol met rooie plekken.
Op haar rug had ze ook jeuk maar dat kon ze niet bekijken we stelde voor dat Tom daar vanavond wel even naar zou kijken dat zou ze prettig vinden.

Het eten met de Amerikanen was leuk weer eens wat anders gezellig gepraat met de nodige geintjes heel leuk.

Op weg naar onze kamer komen we weer Brigitta tegen ze wilde weten hoe laat wij weg gingen en dat ze gelijk met ons er uit zou gaan wij vonden dat wel goed.
De lopers waren weg dus het licht kon aan Brigitta kwam ook uit bed ze ging voor me staan liet haar benen zien de vlekken waren nog roder dan gister.
Ze draaide zich om de broek ging omlaag en ik moest zeggen hoe groot de vlekken op haar billen waren met ongeveer de de maat tussen mijn vingers gaf ik dat aan.
Op de achtergrond hoorde ik Tom zeggen lekker Cor om kwart over 7.
We zitten in de zorg en het werk houd nooit op denk maar.
Brigitta ging onder de douche we haar niet meer gezien de vlekken kwamen bij mij nog regelmatig langs tijden een zware klim.
De Amerikanen moesten om 7:30 uit de Refugio vanuit ons raam hebben we ze een fijne dag toegewenst het is nog donker.

Na het ontbijt zijn wij ook op de fiets gesprongen en aan de tocht begonnen nog een paar dagen en we zijn er de bedoeling was om 50 Km te fietsen en dan een slaapplaats op te zoeken.
Vandaag waren er ook nog wel wat klimmen er was een klim bij waar we nog 300 mtr omhoog moesten dus toch wel flink op de pedalen.

Na de eerste koffiestop nog wat inkopen gedaan en weer verder.
Het was van daag bewolkt en met een max temp van 19 graden goed fiets weer.
We zien ook een dame met rugzak (een pelgrim) in een taxi stappen en ze laat zich 25 km verder afzetten want we zien haar na een paar uur fietsen weer langs de kant van de weg staan.
De uitzichten zijn weer prachtig en na een afdaling komen we de Amerikanen weer tegen, even wat gegevens uit gewisseld en weer verder wij wilde over 3 km een plek gaan zoeken maar dat lukte niet dus weer 3 km verder dat lukte ook niet dus weer verder en in het plaatsje Palas de Rei vonden we een plekje de Amerikanen ook op een ander adres.
We zien ook steeds meer fietsers en wandelaars en een plek te vinden is niet meer eenvoudig op veel plekken gaan de wandelaars voor en moeten de fietsers wachten tot 20:00 uur om te kunnen boeken.
Dit risico willen wij niet lopen we zoeken verder en vinden een plek een kamer met 8 stapelbedden
ik slaap boven Wanda uit Canada en Tom en Mike slapen onder elkaar.
Zo in te schatten verwachten we geen gekke dingen maar je weet maar nooit eigenlijk hoop ik daar wel op maak je nog eens wat mee.
Vandaag nog contact gezocht met Anton grote kans dat we hem morgen zien.

Gereden: 62 Km.
Totaal: 1120 Km.
Hoogte: 726 Mtr.

Petra Captein

nou Cor zo goed was je zeker nog
nooit aan je dag begonnen.
we hebben het gister gezellig gehad hoor op
de feest week het was wel rustig hoe kan dat
nou he. mar zie er nog goed uit hoor.

Mandy

Cor, wat ben je ook en bofbibs....!!! Hahahaha

Ilonka

Heey pedaalridders! Het einde komt in zicht, sterkte met de laatste kilometertjes en klimmetjes!

AN

wij zijn thuis van een paar dagen weg,maar hebben niet zoveel mee gemaakt als jullie ,wat zijn jullie al ver ,het kaartje er weer bijgehaald we volgen het allemaal!!Leuk he allerlei mensen ontmoeten,allen met een doel.Andre is met 7 man naar nepal ,de himalaya in met motoren. De laatste lootjes mannen ,kop ervoor!!groeten AN

John & Judith

Hai mannen, nog even doorbijten en dan....
Tjoh Cor, wat jammer dat jij er niet bij was bij de feestweek. Het was me toch een partij gezellig.
Maar deze reis doe je maar een keer in je leven hè, en het zomerfeest komt elk jaar weer voorbij. Nog veel succes met de laatste loodjes en tot ziens.
Groetjes, John en Judith