Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

18 Sep 12

Nog 1 dag en dan zijn we in Santiago de Compastella.
Maar eerst nog over gisteravond alles rustig verlopen geen rare dingen om 9 uur lagen we al in bed
het cafe ging dicht en de deuren op slot dus gaan we maar liggen.
Vanmorgen weer opgestaan de meeste wandelaars waren al weg Wanda in het beneden bed vertrok al om 5:30 uur.
Om 7:45 stonden we buiten op een terras het ontbijt besteld, het is dan nog donker er passeren een hele boel lopers jong en oud ze ruiken Santiago al voor de wandelaars is het nog 45 km voor de fietser nog 85 km.
We hadden besloten om vandaag maar 35 km te fietsen dit komt gunstiger uit voor ons om de volgende reden veel lopers proberen vandaag zo dicht mogelijk bij Santiago te komen en als wij dat ook doen dan is er voor ons geen plek fietsers mogen pas na 8:00 uur inchecken wandelaars gaan voor.
Dus we blijven 50 km voor Santiago overnachten in het plaatsje Arzua.
We kunnen vandaag ons oud collega ontmoeten in de morgen geeft Anton zijn coördinaten door en zo weten we waar hij is.

En met wat gebel en nieuwe coördinaten wacht hij in het plaatsje Arzua dat kwam mooi uit.
We fietsen een stukje op het wandelaars pad en na 500 mtr staat Anton ons al op te wachten
als wij naar hem toe fietsen neemt hij het op met zijn videocamera.
Het is leuk om hem te zien en eindelijk kan hij weer eens Nederlands spreken.
We doen allemaal ons verhaal en staan zeker een half uur met hem te kletsen hij gaat nog 12 km lopen zodat hij morgen nog maar 24 km te gaan heeft.
We nemen afscheid we zien elkaar wel weer in Santiago deze dagen, en wij gaan op zoek naar een geschikte slaapplaats en dat was snel gevonden we waren zo vroeg de kamers nog niet schoongemaakt zijn.

We wachten buiten onder het genot van een bakje koffie tot de kamers klaar zijn.
Tijdens de koffie komen de Amerikanen langs zij gaan naar de gemeente Refugio.
Het verhaal gaat dat je steeds dezelfde tegen komt op je reis nou dat verhaal klopt.
Na de koffie zoeken we ons bed op gaan onder de douche en trekken wat schoons aan we gaan de stad verkennen.
Net dat we wilden gaan komen de Amerikanen het slaapvetrek in ze komen ook bij ons slapen en wel naast ons gezellig weet je in ieder geval wat er naast je ligt.
Ze waren bij de gemeente Refugio maar daar werden ze met de nek aangekeken omdat ze op de fiets zijn ze zijn zelfs uitgejouwd dat waren ze zo zat dat ze zich bij onze slaapplaats hebben aangemeld en dan komen ze ook nog op onze kamer dat vonden ze helemaal leuk, kijken of we nog wat geintjes kunnen uithalen vanavond.
We gaan ons voorbereiden op morgen want dat zal wat worden volgens de berichten staat het hele plein vol met mensen we gaan het meemaken.
Dit was het weer voor vandaag geen spektakel, maar een gewone dag er tussendoor kan ook geen kwaad.

Tom Mike Cor

Gereden: 35 Km.
Totaal: 1155 Km.
Hoogte: 540 Mtr.

hanny

Hoi mannen een goede laatste etappe en geniet van het moment dat jullie op het plein aankomen ik heb bewondering voor jullie groeten Hanny

frank

knap hoor heren en wel plezier morgen geniet er van Fje .