Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

19 Sep 12

We zijn in Santiago.


De slaapzaal van gisteren was wel erg groot 18 stapelbedden en dat geeft toch wel wat rumoer.
In de avond komen er altijd mensen laat binnen en tussen de 36 slapers zitten altijd wel snurkers.
Over de geur maar te zwijgen want als je in de nacht naar de wc bent geweest en je komt weer terug
dan gebeurd er wel wat met de reukorgaan.
Voor 8 uur zaten we al op de fiets het licht moest zelfs aan de temperatuur was goed.
Op een bord stond 38 km maar dat is via de hoofdweg wij nemen de fietsroute en dan is het 50 km.
De weg was mooi maar wel weer met veel klimmen en dalen in deze streek is alles lekker groen en is er veel om te zien.
In deze streek staan naast de huizen vreemde verhoogde schuurtjes na wat speurwerk van Tom en Mike weten we wat het voor schuurtjes zijn hier drogen of droogde de mensen graan in.

En na 47 km rijden we de stad in nog een paar km door de stad om bij het plein te komen.
We komen achter de kathedraal uit en zien een ingang we willen daar een kaars opsteken maar het bleek een zij ingang van de kathedraal te zijn en we komen net op tijd om het wierook vat te zien slingeren.
We hoorde onderweg dat er eerst € 250 opgehaald moet worden voordat hij gaat slingeren, of dat waar is weten we niet.
Het is een indrukwekkend gezicht morgen ga ik in ieder geval terug om de hele mis te zien Tom en Mike hebben er niet zoveel zin in, maar ik ga wel ik ben er toch.
Daarna zijn we naar het plein gegaan waar alle pelgrims samen komen je ziet daar heel veel bekende die we in de loop van de reis hebben gezien.
Zo ook een koppel uit Rusland die op een Mountenbike zijn. en ieder een rugzak dragen.
Dan gaan we onze laatste stempel halen en als we genoeg stempels hebben krijgen we de compostelaat en een stempel dat we Santiago hebben gehaald met minimaal 300 km.
Voor Tom en Mike maakte het niet zoveel uit dat papiertje maar staan ook gewoon met hun stempelkaart in de rij.
We moeten wel in een lange rij staan het duurt wel 1 uur en 25 min maar vooruit je moet er wat voor over hebben.
Op het plein lopen diverse mensen die slaapplaatsen aanbieden we lopen een paar adressen af en zoeken er een uit.
Hier blijven we 2 nachten morgen gaan we Santiago bekijken en wat we verder doen zien we wel.
Dit is misschien het laatste verslag.
De fietsen hebben het goed gedaan alleen ik had een zingende spaak maar zolang hij tikt heb je hem nog zelfs geen lekke banden mijn gesponsorde achterband was ook uitstekend.
We hopen dat de lezers het leuk hebben gevonden.

Tom Mike en Cor


Gereden: 50 Km.
Totaal: 1205 Km.
Hoogte: 424 Mtr.

Reacties

Reacties

thea

Mooi hoor! Gefeliciteerd alledrie!
En morgen ook alledrie naar de dienst in de kathedraal.Dus Mike en Tom gewoon braaf met Cor meegaan!

frieda rozemeijer

geweldig mannen! gefeliciteerd.

ik vond het heel leuk om iedere dag het verslag te lezen en de foto's te bekijken.
bedankt daarvoor.
groeten
frieda

Marijke

Ik sluit me bij Thea aan mannen. Op de 1e plaats, van harte gefeliciteerd met julli prestatie en op de 2e plaats, een kerkdienst kan nooit geen kwaad Tom! Cor, we hebben weer genoten van je dagverslagen! Geniet van de dagen in Santiago en een goeie reis terug naar Nederland.
Groetjes, Marijke

Petra captein

heel knap gedaan mannen
het lijkt me heel indrukwekkend zo'n mis daar.
zou ik zeker even naar toe gaan.

geniet nog even van het mooi spaanse land.
hier is het al volop herfst.

en verder wel thuis dan.

Dorien

Nou en of ik genoten heb, heb met plezier mee gelezen.
En top mannen, super prestatie.

En ik sluit me de rest aan, wel naar de dienst gaan hoor, jullie zijn er nu toch ;)

inge en daisy

Goed gedaan mannen, jullie hebben het toch maar weer geflikt. Gefeliciteerd met jullie oorkonde, het wachten waard! Nog even genieten tot over n paar dagen!

Irene

Gefeliciteerd! Mooie prestatie, jammer dat ik eind vd dag jullie belevenissen moet missen! Bedankt Cor, ik heb een goed beeld van jullie tocht gekregen (en van de beten op de bil van die mw.)! Goede terugreis en Tom, drinken we daarna wel een biertje ergens en dan bestel ik bitterballen!

frank

nou daar ben je dan Goed hoor mannen 3 topers maar Mike en Tom gewoon met Cor mee naar de mios, dat hoort er gewoon bij, ik hoor wel of jullie er nog wat van op stokken hebben. bedankt heren . Fje

AN

Geweldig mannen,bekijk alles wat jullie kunnen ,jullie zijn er nu,en hebben begrijp ik, nog tijd genoeg
de rest horen wij wel weer,als jullie thuis zijn .goede reis terug!!!

Nan

Gefeliciteerd, wat een prestatie! Nog veel plezier en een goede reis terug.

Mariska

Super mannen, gefeliciteerd. En jullie zien er nog fris en fruitig uit.

Sophie

Gefeliciteerd heren, met het behalen van dit resultaat! Volgens mij een superervaring waar je nog lang op kunt terug kijken!
Afkicken inderdaad nu ik opeens geen dagelijks verslag meer ontvang:-(. Goede reis terug alvast!

Miranda

Toppie, wat een prestatie. Ik ben trots op jullie. Het lijkt mij toch wel een belevenis zo"n kerkdienst met al die mensen. Die allemaal het zelfde doel hadden.
Als je thuis bent Cor kom ik naar het bewijs met stempels kijken. Dat is toch je beloning voor het afzien.

hanny

Wat een mooi eInde van een geweldige reis goede terug reis hanny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!