Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

13-11-2011

Gisteravond in de frituur gegeten we hadden trek in patat voor Tom weer een nieuwe ervaring.
Van Tom leren wij weer uit de wind fietsen daar is hij pikeur in het zogenaamde waaieren.
We hebben heerlijk geslapen in fijne bedden ik snurk volgens Tom ik hoor daar nooit wat van maar het kan.
Na de het wassen en inpakken een heerlijk ontbijt en onze Jacobs schelp in ontvangst genomen.
De wind was behoorlijk afgenomen dat scheelde aanzienlijk met fietsen.
Om 9:10 zaten we op de fiets en via Rijkevorsel hier wat boodschappen gedaan voor de lunch dan naar Oostmalle , Zoersel in Viersel de lunch werd gebruikt op een bankje voor een huis een vrouw bood koffie of thee aan.
Maar we hadden alles bij ons leuk aangeboden dat wel natuurlijk ze zijn er nog.
Het Albertkanaal overgestoken en zo naar Lier hier wat boodschappen gedaan voor de avond alleen geen pindasaus dat halen we in een ander dorp dachten we(liep wat anders).

Een heel stuk werd gereden langs de Nete een leuk riviertje in een mooie omgeving.
En zo kwamen via Duffel op onze slaapplaats aan.
En nog steeds geen pindasaus dus na het inrichten van de hut richting Mechelen en onderweg kwamen we een grote supermarkt tegen waar we de juiste spullen vonden.
En dan nog het biertje we verzeilde in een kroeg tegenover het stadion van voetbalclub Mechelen.
Een volks kroeg waar een aardig pluimage aan volk zat leuk om even te kijken naar die mensen, en al aardig wat mensen hadden al de hoogte dat gaf wat aardige situaties.
Er kwam een vrouw naast ons zitten en volgens Tom had ze vergeten een broek aan te trekken,
het was een soort legging bleek achteraf gebreid
Na het biertje weer naar huis, ik begon aan het verslag en Mike en Tom aan het eten het smaakte heerlijk. en lekker in de open lucht gegeten.

De standen van vandaag:

75 Km
3 schatten
Minder wind en regelmatig zon.

Mart en Lien

Wat een verhaal weer, wel wat warrig, maar dat komt zeker van de wind? (of het bier)
Hier ook wat minder wind, maar de voorspellingen zijn niet echt geweldig. Hopelijk voor jullie wel, het zuiden blijft redelijk mooi.
We zijn jaloers op de echte Vlaamse Frieten!

n.v geldorp

cor en de vrij gezellen op heden.leuk om de verhalen

te lezen. en de fotos te bekijken.ik wens julie nog

veel plezier van deze reis.

groete uit spaarndam

Peter&Marijke Baltus

Hallo Tom,
Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
Een fijne fietsdag en de groeten aan de andere "pelgrims"! We genieten iedere dag van de reisverhalen en de bijbehorende foto's.
Succes verder alle3!!
Groetjes, Peter en Marijke

Sophie

Hieperdepiep Hoera!
Tom, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ook namens Mark en de meiden. Ik vermoed dat jullie daar vanmiddag wel een biertje (met bitterballen) op zullen nemen, laat het jullie lekker smaken!

Fijne dag jullie en veel succes!

Mariska

Van harte gefeliciteerd, Tom. Nog vele jaren!

Luuk, Krish en Mariska