Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

14-9-2011

Ga er maar even lekker voor zitten hier komt het verslag.

Vandaag is Tom jarig hij dacht ze zijn het vergeten maar nee verre van dat.
Mike ging er al om 7 uur uit bed en heeft de fiets van Tom vol gehangen ballonnen,
en het cadeau op zijn zadel gelegd.
De jarige job gaat zijn eigen opknappen en ziet zijn verrassing, hij was helemaal onder de indruk.
Hij wilde ons verrassen om onderweg te trakteren en te vertellen dat hij jarig was, maar wij waren hem een slag voor.
Na alle ochtend bezigheden (wel eieren met spek gemaakt) vertrokken wij om 9:10 naar Mechelen
een oude stad met een mooi centrum op een zonnig plein heeft de jarige ons op koffie getrakteerd na nog geen 40 minuten fietsen eigenlijk te vroeg maar hij is jarig dus het is zijn dag.
De eerste 25 Km was niet mooi maar dat hoort er ook bij denk ik dan maar.
Mike was een beetje aan het rommelen met zijn fiets de versnellingen dacht hij, onder weg wat aanpassingen gedaan maar het resultaat was niet bevredigend.
We besloten om in Aalst wat inkopen te doen voor de avond maaltijd we kwamen langs een kerk en daar hebben we even wat kaarsje aangestoken.
Mike en Tom zijn gaan winkelen en ik had de tijd om even naar de fiets van Mike te kijken.
Ik kwam tot de conclusie dat de vrijloopnaaf de problemen gaf maar nu nog een nieuwe naaf.
Aan een man gevraagd naar een grote fietsen winkel en uiteindelijk kwamen we op de plek van bestemming na 4 Km.
En inderdaad een grote winkel en wij naar binnen en het probleem voor gelegd ze wilde wel even kijken en inderdaad de vrijloop naaf was niet helemaal in orde.
De onderdelen werden opgezocht alles was voorradig en de reparatie ging meteen van start.
Na 45 min was het wiel weer gemaakt en kon de reis weer verder de route weer op gepakt en weer vrolijk verder nog wat afgesteld en alles weer in orde.
Vandaag waren er onderweg veel schatten te pakken een van de laatste was op een laantje met knotwilgen ik liep naar de plek boog over een hek er was geknetter en een schok inderdaad schrikdraad en schat nog niet gevonden ook.
En als gewoonte als we er bijna zijn even een biertje en bitterballen.
Een kroegje opgezocht en dat is niet België niet veel werk even wat biertjes genomen.
Het was er erg druk en dat bleek later niet zo vreemd het bier was er € 1,00 dus dat is mooi meegenomen zoek ze maar eens op zulke kroegjes Tom lukt dat.
Het avond eten was macaroni het smaakte heerlijk.
Vanaf morgen hebben we geen vaste slaapplaatsen meer we gaan Frankrijk in, vanavond nog even Googelen en kijken wat er is,

De stand van vandaag:
81 Km
7 Schatten
Zonnig weer matige wind
En een jarige

thea

leuk hoor om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien
wat hebben cor en mike attent aan de verjaardag van tom gedacht!
en thuis ook diverse felicitatiekaarten en mails van fans!

Anton

Zo vrijdag al weer de laatste dag, wat jammer he hebben jullie geen zin om door te fietsen, ik zou het doen,als je nog bij tekent voor vier weken ben je in Santiago, voor jullie fluitje van een cent, met zo n goede begeleiding onderweg nergens in een tentje te slapen hotel word voor je geregeld, wat wil je nog meer. Toch hoop ik dat je nog een paar fijne dagen mag beleven,zonder ongelukken, en natuurlijk veel kip plezier.
Groeten Anton