Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

15-9-2011

Gister avond nog op internet gekeken voor slaapadressen maar dat is niks geworden.
We besloten om maar op goed geluk Frankrijk in te gaan.
En dat heb ook wel wat vind ik, Mike denk dat hij buiten moet slapen we zullen zien.
Nadat alles weer was opgeruimd en ingepakt vertrokken we richting Tournai een grote stad net voor de grens met Frankrijk.
We starten weer langs het water en pikte de route weer op, tijdens het fietsen zagen we aan de linkerkant al wat heuvels en het landschap werd glooiend.
Na een uurtje fietsen moesten we door een stadje met kinderhoofdjes en steil omhoog.
Mike zette aan een gekraak en de fiets mankeerde weer wat, eerst maar eens kijken en ja hoor een schakel helemaal verbogen en een oor afgebroken.
Dan eerst maar een bakkie en dan het gereedschap voor de dag gehaald.
Met de ketting pons de defecte schakel eruit en een nieuwe schakel gemonteerd.
Resultaat een goed lopende fiets en zwarte handen Mike had zeep blaadje mee die doe je in de handen water erbij en poetsen maar en het rook ook nog lekker.
We konden de weg weer vervolgen, de uitzichten waren mooi en langs het water is altijd wel wat te zien.
Mike wil tijdens het fietsen nog wel eens een foto maken met zijn telefoon hij haalt dan zijn telefoon uit zijn voor fietstasje steekt het hoesje met telefoon in zijn mond en haalt dan zijn toestel eruit.
Maar dan moet je wel de opening van dat hoesje in je mond hebben en niet de opening naar beneden en helemaal niet op een weg in België dus het resultaat laat zich raden telefoon op de grond en een ster in het scherm.
Het verhaal gaat dat ik altijd wat bijzonders heb maar daar ben ik tot nu toe vanaf denk ik.
In Tournai boodschappen gedaan een nood rantsoen aangelegd en op naar Frankrijk.
In het plaatsje Rumegies aangeklopt bij een B&B maar vol of buiten het seizoen we verstonden het niet goed.
Maar ze belde naar een ander en die had wel plek maar wel 9 Km verder in Aix het was mooi weer dus wat maakt het uit.
Een oudere vrouw deed open en we konden meteen binnen komen een huis met een binnenplaats fietsen in de schuur en naar de kamers heel erg leuk.
We wilde wat eten in de buurt de vrouw brengt ons straks met de auto naar een restaurant en en haalt ons ook weer op is dat nou niet geweldig en ze spreekt nog wat Engels ook.
Dus de foto's komen misschien wat later.

De stand van vandaag:

87 Km
2 schatten
Alleen rijwind en zon.
En wat minder onderdelen.

Anton

Dat is dan mooi snel zeg vandaag al in Frankrijk, en dan even over die Mike je neemt die gasten
mee, maar je heb er eigenlijk niets aan (geintje).
Cor wel vind ik het leuk dat jij die naam nu een beetje kwijt bent, en probeer dat te hoeden he
Groeten en tot schrijfs