Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

16-9-2011

Gister avond heerlijk gegeten en de Mevrouw van de B&B heeft ons weer keurig opgehaald.
Na een heerlijke nachtrust stonden we om 7 uur weer naast ons bed.
Wassen en scheren want je moet toch netjes op de fiets zitten.
Je kan de zelfde kleren weer aan zegt Tom want waar je heen gaat zien ze je voor het eerst.
Alleen het inpakken is voor ons een hele klus waar zit wat en waar moet wat misschien niet zo als de vrouwen het zouden willen maar het lukt.
Na een heerlijk Frans ontbijt met alleen jam (vind ik iets minder) maar vooruit ik pas me aan.
Ik ga Frankrijk nog leuk vinden als het zo doorgaat.
We namen afscheid van onze gastvrouw en zaten om 8:50 weer op de fiets.
Na 20 minuten zaten we weer op de route en volgde de weg naar ons volgende slaapplaats,
een klein plaatsje met de naam Montecouvez.
Een hele steun hebben we aan Inge we melden waar we ongeveer willen slapen en Inge regelt het voor ons heel makkelijk.
Na een uur fietsen betrok de lucht en er vielen regen druppels de regenkleding kwam aan de beurt het duurde een half uur en als kon weer uit.
Het glooiende landschap veranderde langzaam in heuvels en Mike scheen toch nog een verborgen talent te hebben want hij gaat als een berggeit omhoog en niet een keer maar bij elke heuvel.
Tom gaat meestal als ik tweede en ik sluit de rij ik ga niet snel maar wel mooi.
Uiteindelijk kom ik ook op de plek waar hun komen dus niks aan de hand.
Met de fietsen ging alles goed dus daar hadden we vandaag geen zorgen om.
Het weer werd beter en de zon ging weer heerlijk schijnen.
Ook al waren er heuvels we reden voor bij het punt om af te slaan naar onze slaapplaats.
We kwamen nog langs en abdij en hoorde gezang Tom zei dat het live was en Mike dacht een CD.
Maar om dat we te ver waren gereden kwamen we weer langs de abdij en weer het zelfde liedje dus wel een CD waar zijn de monniken gebleven.
Maar toch kwamen we op de plek van bestemming een grote boerderij de boer kwam naar buiten en begroeten ons hij kreeg telefoon dus liet hij ons even in de tuin zitten.
Ons idee was om naar een grotere stad te gaan voor een pilsje en wat te eten.
Na het telefoongesprek liet hij de kamer zien en vroeg of we vanavond ook hier wilde eten nou dat was een verrassing en we kregen ook nog een tap pilsje in Amstel glazen, zoek het maar eens uit (Inge grote klasse).
Ik wens iedereen in Spaarndam een gezellige feestweek wij fietsen wel verder.

De stand van vandaag:

77 Km
Geen schatten
½ uur regen en daarna zon.

Reacties

Reacties

Martin & Eveline

Hadie fiets Mannen!

Wij zijn ook weer on de road! ff een weekje Garderen en omgeving af cachen. Vandaag de kooiberg te Apeldoorn gelogd. Mooie multi van 8 km lopen.Morgen richting Nunspeet om daar een beul van een amo te loggen.
Cor wij genieten bijzonder van jullie verhaal! Het is eigenlijk net of wij mee fietsen maar dan uiteraard in Nederland. Stand vandaag 52 km en 1 schat.

veel knutten voor jullie allen en tot lezens.

Martin & Eveline

Nan

Goh, wat een afstanden zeg. Alles gaat kapot. . . da's niet nieuw toch? Wel fijn dat die de Gruijter-kuiten eindelijk toch ergens goed voor blijken te zijn, Mike. Ik zou bijna zelf in de bergen willen gaan fietsen (bijna he). Ik hoop dat het bij deze regen blijft en dat jullie nog een geweldige tijd hebben.
Groetjes.

Britt & Tim

Hoi pap,

Hier een berichtje vanuit China. Het fietsen gaat erg goed zo te zien. Veel plezier nog en doe de groeten aan mam.

Groeten,

Britt & Tim

Annie rutte

Cor onze eerste reactie!! nu toch weer in FRANCE,niet te geloven!!! geweldig,groeten aan je fietsmaats,houd het stuur recht ,de banden hard,en houd de vochtbalans in de gaten he!
Have a good trip! Je ziet wel he spreek alle talen Sluss! AN

hanny

hallo cor en mede fietsmannen cor ik heb vandaag met plezier naar de foto,s en verhalen gekeken en gelezen je was mij vergeten een link te sturen maar vandaag van marja gekregen veel fiets plezier en kijk uit naar het volgende verhaal groetjes hanny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!