Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

17-9-2011

Om 7 uur stonden we weer nast het bed en alles was zo ingepakt wij hebben ook een soort dakloze bij ons hij heeft alles in plastic zakken van verschillende merken.
Het lijkt wel een soort memory maar het onthouden valt nog niet mee elke keer word er steeds in de zakken gekeken.
Na uitgezwaaid te zijn vertrokken we weer om 8:55.
Het begon met een afdaling wel lekker maar het was wel fris de trui of jas moest aan.
En zo fietsen we door een glooiend boeren landschap en de tegenwind is ook weer terug en heuvel op werkt dit niet mee.
We komen door verschillende dorpjes het lijkt wel uitgestorven niks te beleven en soms zie je iemand.
Wat de veel inwoners hebben is een hek voor hun uitrit en een hond en steevast blaffen die naar ons
wat mij wel als muziek in de oren klinkt zijn de kraaiende hanen onderweg en de rond scharrelde kippen.
Er waren vandaag flinke klim partijen volgens Tom is dit nog niks morgen gaat het erger worden volgens hem we zullen zien.
In de plaats Sint Quentin nog wat inkopen gedaan ook een nieuwe ketting voor hoe kan het anders Mike.
Want volgens hem is die ketting niet goed dus als we op de slaapplaats zijn kan ik weer zwarte handen halen het lijkt wel Parijs Dakar.
Maar alles moet gebeuren om alle drie in Tours aan te komen al zullen we een fiets moeten breien van staalwol.
De hele dag geen zon gezien maar ook geen regen dus we hebben niks te klagen.
In Noyon nog even wat bier genomen bitterballen hebben ze hier niet dat is wel jammer.
Het hotel op gezocht de ketting vernieuwd en de kaarten er nog eens bij gehaald voor de volgende overnachting.
Al met al hebben we wel veel te doen dus we gaan meestal vroeg naar bed over naar bed gaan gesproken vanavond slaap ik in één bed met Tom zal mij benieuwen.

De stand van vandaag:
87 Km
Veel wind
Geen schatten

Martin & Eveline

Hadie Fiets mannen,

Weer een prachtig verhaal Cor! Vooral wat het fiets breien betreft. Om nog maar te zwijgen over die dakloze.
Wij zien het helemaal voor ons! Klim partijen op de tandem hadden wij vandaag ook! Hier noemen de locals het valsplat maar men trapt zich weel helemaal leeg. Onderweg naar Putten had Lien een tik in het achterwiel gelocaliseerd! Nadere inspectie leerde een gebroken spaak. Dus in Putten naar de reparateur Deze had vandaag geen tijd! Heb je wel een spaak voor ons? Ja hoor hoeveel wil je er hebben! Doe maar een paar met dikke nippel. Vanmiddag bij thuis komst op de camping meteen de tandem op de aanhanger sleutelt lekker kwa hoogte.Achterwiel er uit bandje er af en de spaak vernieuwd alle spaken even na getrokken dus wij kunnen morgen weer schat zoeken.
Uiteraard ook zwarte handen maar dat gaat er in bed wel weer af. Hier wordt op dit moment heftig gebreid het is alleen een vestje voor onze klein dochter.

Stand vandaag 32 km

3 schatten

hele dag bewolkt geen regen wel een windje.

Anton

Zo heren ik hoor dat het goed gaat, nou even over die honden daar blijven jullie last van houden tot aan Santiago aan toe maar dat is volgend jaar pas hoor,
Ik weet het uit ervaring soms schrik je je dood en dan nog maar niet over de honden hebben die wel los lopen. maar dat lossen jullie wel op denk ik. Als Mike zo door blijft gaan met zijn kettingen, dan mag je wel oppassen want dan zijn morgen een van zijn trappers nog stuk, maar ja hij heeft toch al de naam. Leuk om jullie belevenissen te volgen, en iegelijk hebben jullie het tot nog goed getroffen met het weer nou tot morgen dan maar weer groeten van Anton

John & Judith

Hallo Cor en de Rest, ontzettend leuk om jullie te volgen. Geweldig. Cor, ik (Judith) heb je wel gemist vrijdag op de seniorenmiddag in de Tent. Wij wensen jullie nog heel veel rijplezier en tot ziens.
Groetjes van John en Judith.

Lilianne & Ruud

18/9 Hallo Cor en amis. Ca va? Met een pilsje aan het eind van de rit kun je weer met een voldaan gevoel terugkijken op een prachtige dag. Het is vandaag knudde weer dus geniet van la vie en France. Ruud is tijdens onze vakantie in Normandie 14 dagen op zoek geweest naar franse uiensoep, helaas, dus naar die bitterballen kun je helemaal wel fluiten. Bonjour!

Corrie en Gerard

Hai Cor en kornuiten, we lezen de verslagen met plezier. Jullie maken van alles mee zo te lezen. Wij hopen dat jullie ervan genieten. Vandaag op de feestmiddag in Spaarndam hebben wij jou wel gemist Cor. Maarja volgend jaar dan maar weer. Groeten uit Assendelft en een goede reis verder.