Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

18-9-11

Om 8:00 zaten we al aan het ontbijt ook al is het Zondag geen eitje jammer.
Ik heb heerlijk geslapen naast Tom en volgens de berichten is er niet gesnurkt.
Om 9:40 op de fiets het was lekker rustig op de weg en binnen 10 min. zaten we weer op de route.
Vandaag staat er een flinke route op papier en er is ook weer veel wind we gaan het meemaken.
Na 2 uur fietsen stond de teller al op 34 Km met klimmen en dalen erbij is een goed resultaat.
De dorpjes waar we door heen fietsen zijn op Zondag ook rustig, en het honden geblaf is niet van de lucht.
Volgens Mike krijg je een hond bij 4 stokbroden dan kan wel eens waar wezen want je ziet ze met maximaal drie stokbroden lopen die hebben al een hond zeker.
Er zaten flinke klim partijen bij vandaag tot een hoogte van 150 Mtr. Het meeste ging over wegen waar de auto's toch aardig snelheden halen.
De route gaat weer door akkerbouw gebied de mais wordt al geoogst en alle percelen liggen er mooi bij na de oogst gaan ze het meteen weer bewerken.
Om 3 uur betrekt de lucht en op een afstand zien we het regenen dus het regen tenue moet opgezocht worden en de hoezen om de tassen en weer gaan we verder.
Na een tijdje in de regen gefietst te hebben komen we aardig in de richting van ons slaapadres en dan nemen we eerst een biertje nu in een café waar ook op paarden kan worden gegokt de gokkers drinken weinig lopen zenuwachtig heen en weer dus de barman was allang blij dat wij voor het bier kwamen hij stond meteen naast ons.
We hadden een klein misrekening we moesten toch nog 15 Km en bier in de knieën regen en wind en nog omhoog dat was een hels karwei maar gelukt.
Nu zitten we lekker in onze kamer en de fietsen staan droog wat wil je nog meer.

De stand van vandaag:
96 Km
2 schatten
Een paar uur regen en veel wind.

Irene

En ik zeg nog tegen Gerrit: "waarom hoor ik niets van Tom en de mannen?" Nou, dat komt omdat ik zelf de site moet opzoeken en ik dacht dat ik automatisch bericht kreeg (lui ben ik dus). Maar mannen: leuk om al die verhalen te lezen en ja Cor: bier met bitterballen of anders bitterballen met bier! Maar bier met franse kaasjes kan ook! Mike: die fiets van jou... wat fijn dat je zo'n handige collega hebt en Cor: als Tom weer zeurt overt snurken: geef hem maar wat watten. Leuk om te lezen dat het goed gaat en volgens mij vermaken jullie je wel met elkaar! Tot slot voor Tom: frieten ipv erwtensoep?

Eveline & Martin

Hoi Fiets Mannen,

Wat toch weer een lees plezier over jullie tocht!
Lekker hé al die ........ Honden! En wat een zoot regen ook hier op de veluwe. Gelukkig een beetje in het bos onder Nunspeet.Achterwiel weer perfect met de nieuwe spaken van gisteren! Wij waren van plan om 2 schatten te loggen.Helaas was er bij de eerste waarschijnlijk zwijnerij in het spel dus niet kunnen loggen. De tweede schat zat na tig kilometer omlopen wegens boom navigatie toch nog lekker vlot in de gps.

Stand vandaag 24 km fietsen 17 km lopen
2 schatten waarvan 1 niet gelogd.

Knutten voor jullie,

Eveline & Martin

Petra

Geniet iedere ochtend van jullie verhaal en foto`s
heerlijk maar moet het bier niet omgeruild voor
wijn en fromage nu jullie in frankrijk zijn.

Piet Dijkman Dulkes

Tom,Cor en Mike,

Het heeft een aantal dagen geduurd voordat wij naar
jullie konden mailen.Door de verhuizing lag T.V.,internet
en telefoon plat.Normaliter had Tom dit allemaal
geregeld,maar ja hij moest zo nodig fietsen !
Ik ben een beetje jaloers op jullie.Niet op dat fietsen,
maar meer op dat bier.
Nog veel plezier en de groeten van Truus !