Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

21-09-11

Om 8:50 de jeugdherberg weer verlaten en op naar ons nieuwe adres wat we nog niet weten.
In de jeugdherberg ontmoeten we een ander stel die de Jacobs route doen zij op een 7 versnelling dames fiets het viel wel mee vertelde ze want haar vriend had de zwaarste dingen.
Inge had geen antwoord gekregen van adressen die ze had gemaild en de telefoon namen ze ook niet op we gaan het meemaken de dag is nog niet om.
Eerst maar even wat kilometers maken want dat moest vandaag echt gebeuren om Donderdag in Tours aan te komen en een rustige Vrijdag te hebben de slaapplaats daar is al besproken door Inge heerlijk zo'n eigen reisbureau.
De eerste 50 kilometers ging over een redelijk vlak terrein hier konden we de eerste uren flink winst pakken met een gemiddelde van 18,5 Km per uur, om 12:30 waren we op de 50 Km dus de lunch kon beginnen.
Onderweg zien we veel fazanten ze vliegen op uit de berm als we langs komen en de groen specht zien we ook regelmatig.
Door de oude dorpjes zie je veel poorten met een binnenplaats ik kijk daar altijd even naar binnen je ziet de leukste dingen.
Vandaag maar een paar klimmetjes wel even lekker, we kregen ook bericht van ons reisbureau dat de slaapplaats voor vandaag ook is geregeld een kasteel uit de 18 eeuw.
De route ging ook langs de Loire waar veel mooi buitenhuizen staan heel erg mooi.
In het plaatsje Morée het verdiende biertje genomen een heel oud kroegje en ze zien of ruiken dat je de route doet naar Santiago onderweg roepen ze ook weleens naar ons.
En dan op zoek naar het kasteel het was gelegen op een berg bleek achteraf dus met een biertje in de knieën is dit even een klusje maar gered dus nu is het rusten
We hebben een 3 persoons-kamer dus ik leg weer naast Tom ik moet wel steeds wennen als ik ontwaak en ik zie die witte haren maar ja nog een paar dagen dat red ik nog wel.

De stand van vandaag:

97 Km
Goed weer weinig wind en in de middag zon.
Wel veel kippen.

AN!!

nog een dag en dan is de reis ten einde geen kippen meer ,,geen fazanten engeen leuke door kijkjes,Dan moeten jullie als je thuis komt maar eens speuren in spaarndam,wat daar voor leuke doorkijkjes zijn ,en wat dacht en jullie van onze Poort,ook leuk,alle gekheid op een Schelpje,mannen GOEDE REIS delaatste etappe .Jullie zijn kanjers

irene

Cor, toch zul je die witte kop gaan missen denk ik zo maar!
Nog een goede laatst tocht en gezond weer terug!

Martin & Eveline

Hoi Fiets Mannen,

De laatste lootjes in jullie reis! Petje af hoor van onze kant. Nog meer petje af voor de prachtige teksten die ons allen thuisblijvers zo boeien. Cor! Wat heb jij het toch altijd goed voor elkaar. Het is toch een bepaalde gave denken wij!
En wij natuurlijk maar ploeteren door het zand en zo hier in de omgeving van Garderen. Geen punt hoor! Maar de limo ziet er niet meer uit.Zodra wij thuis zijn haal ik hem helemaal weer uit elkaar. Vanmorgen eerst naar de markt in Putten en vanaf de markt dus schat zoeken! 3 dikke multies op het programma. 1 met een compleet ingegraven zuurkool vat wij wisten niet ons overkwam.Wat een knots van een cach. Morgen nog een paar en dan vrijdag op huis aan!

stand vandaag 39 km fietsen door zware bosgrond
13 km lopen over idem omstandigheden.
3 schatten
en een hoop mooie beelden.

Voor jou team daar een goede terug reis en geniet met volle teugen van het geen wat jullie volbracht hebben.

Groetjes Martin en Eveline

Anton

Zo vrijdag al weer de laatste dag, wat jammer he hebben jullie geen zin om door te fietsen, ik zou het doen,als je nog bij tekent voor vier weken ben je in Santiago, voor jullie fluitje van een cent, met zo n goede begeleiding onderweg nergens in een tentje te slapen hotel word voor je geregeld, wat wil je nog meer. Toch hoop ik dat je nog een paar fijne dagen mag beleven,zonder ongelukken, en natuurlijk veel kip plezier.
Groeten Anton
het stond op de verkeerde datum de 14 de inplaats van 21 ste

Mariska

Klasse hoor, mannen. Petje af. Nog maar 2 dagen. Nog veel fiets plezier en zet 'm op!

thea

goed dat inge op afstand zo goed voor jullie zorgt!!
anders zouden jullie zwervers worden, zo lijkt het... volgende keer tentje mee???

inge

nou Thea dat lijkt me een uitstekend idee zo'n tentje! Of anders een cursus France enroute voor fietsende mannen en dan maar meteen spaans erachteraan?