Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

22-09-2011

Met een mooie ochtendzon vertrokken 3 ridders vanuit hun kasteel met hun stalen rossen naar het laatste traject van hun kruistocht.
Een boek zou zo kunnen beginnen en wij als hoofdrolspelers want het was net een verhaal en steeds weer een nieuw hoofdstuk.
Nu zijn we aan het laatste hoofdstuk begonnen en het begint mooi.

Nog even over het kasteel gisteravond een heerlijk diner gehad en echt voor weinig geld je snapt niet hoe het kan maar het kon wij hebben het meegemaakt.
Om 9:00 voelde we alweer het zadel en de benen gaan vanzelf weer trappen dat zal de komende weken wel afkicken worden.
De zon scheen al volop dus de dag kon al niet meer stuk met zo een begin, naar de route rijden was wel 10 minuten gister toch meer gereden dan we dachten.
En zo kon de tocht naar Tours beginnen.
Ongeveer 90 Km hadden we uitgerekend we zullen zien wat er van komt.
Bij de lunch plek stond toevallig een rijden de winkel met groente, brood, worst, melk, en vis.
Dus even kiezen Tom nam een rolmops Mike en ik een vis slaatje heel lekker en dit even lekker opgegeten.
Van een man kregen we nog gekoeld water heel lekker zo zie je maar je vind onderweg altijd wel wat.
Ongeveer 30 km voor Tours zien we wijnranken i.p.v. mais weer eens wat anders om naar te kijken.
De honden werden ook minder en de fazanten helemaal niet gezien vandaag.
Wat je wel veel ziet onderweg is plat gereden dieren en echt alle soorten zelfs een Das niet dat je dat er nog van maken kon maar toch.
En zo komen via verschillende dorpjes (het blijft leuk) en wat klimpartijen toch in Tours aan en hier gaan we weer in een jeugdherberg het is een drukke stad dat is wel weer even wennen.
Na aankomst bij de jeugdherberg was deze nog niet open dus eerst maar even het welverdiende biertje halen in een staatje waar je wel je ogen open moest houden want er kwam van alles langs zelfs een man op een eenwieler van 2 meter hoog.
Straks even lekker onder de douche, de stad in een biertje en een hapje doen.
Dit is het laatste fietsverslag van deze tocht morgen nog even wat andere dingen misschien in een verslag we zullen zien.

De stand van vandaag:
93 Km
1 schat
Veel zon af en toe wind mee, ja u leest het goed.

Totaal:
1007 Km
22 schatten
3 uur regen
Vele uren prima fietsweer.
En ik (Cor) ben heel anders naar Frankrijk gaan kijken en ook naar de bewoners van dit land.

We hopen dat iedereen heeft genoten van de verhalen en de foto's we hebben het graag gedaan en tot ziens.
Tom Mike Cor

Martin & Eveline

Hadie fietsmannen!

Genoten! Een boek over ridders! Hoofdrol spelers dat zijn jullie zonder meer! Fantastisch wat een pracht van een verslag van zo'n fiets trip.
Wij kijken al uit naar volgend jaar wanneer jullie het gaan afmaken.
Heel goede retour reis! En tot spreeks.

Onze laatste stand.
50 km fiets paden.
2 schatten & houten schommel voor onze klein dochter.
weinig lopen vandaag

Morgen weer naar huis! om ons op te maken voor Australie!

Hartelijke groet van uit Garderen,

Martin & Eveline

Inge

Gefeliciteerd fietsende mannen, en dat van je even een ridder wanen heb je toch mooi meegemaakt en dat voor 25,00 euro pp. De efeteling is duurder.
Het was en hele Tours, maar jullie hebben 'm wel mooi gereden. Geniet van jullie laatste dag morgen en een goede treinreis.

peter en marijke baltus

Gefeliciteerd met deze prestatie! En als jullie reisverhalen ooit in boekvorm wordt uitgegeven, dan schrijf ik ons bij deze in! Een fijne laatste dag in Tours en voor zaterdag.... een goeie reis terug naar huis!
Groeten, Peter en Marijke

Irene

Top gedaan mannen!
Morgen lekker bijkomen met een biertje en dan........een goede terugreis!

petra

hallo mannen

gefeliciteerd met het volbrengen van deze reis.
geniet vandaag nog van het lekkere Frankrijk.
Er zullen vele weer uit kijken naar jullie thuiskomst.
En er zullen vast nog vele verhalen loskomen.
Cor ik zie je in spaarndam weer.
en ook de andere mannen wel thuis.

Kenneth Jacky

Geweldig wij genieten van jullie reis verhaal