Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

24-09-2011

Ruim op tijd waren we op het station voor de terug reis.
De fiets moet recht op in de lift anders past het niet maar het lukte een voor een omhoog Mike kon niet wachten op de lift en nam de trap.
Met snelheden van 270 Km/uur raast de TGV door het landschap waar wij 3 dagen overdeden doet hij in een uur wij hebben alleen meer aan het uitzicht kunnen genieten en hellingen van 7% zijn bij de TGV ook niet aan de orde.
In Lille moest er worden overgestap in de trein naar Antwerpen bij nader inzien stond deze trein in een ander station gebouw 400 Mtr. verder marzel dat wij op de fiets zijn.

De vertrektijd was 14:08 en op het bord krijg je om 14:00 pas te zien op welk perron hij staat een vreemd systeem maar ook dit lukte dus op naar Antwerpen dachten wij.
Maar maar het plaatsje de Pinte was een wisselstoring waardoor er langzaam gereden werd of stil moest worden gestaan.
De trein ging niet verder als Sint Niklaas daar kwam een andere trein en we konden weer verder.
In Antwerpen was de bedoeling om een wat te eten en een biertje te nemen maar door de storingen hadden we alle tijd nodig om over te stappen naar de de volgende trein richting Den Haag.
In de trein het noodpakket aangesproken en zo konden we toch nog wat eten.
Deze overstap lukte ook redelijk en zo komen we om 19:00 weer in Haarlem aan waar we werden opgewacht door de familieleden, nog een pislje met z'n alle genomen bij Mike en daarna weer naar huis.
De tocht zit er nu echt op.

thea

tom is aan het uitpakken: wat is dat schort leuk!! geweldig!