Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

2 Sep 12

Nog even over gisteravond we kamen om 21:45 aan in Bordeaux.
Bij het station nog even heerlijk gegeten want daar waren we wel aan toe.
Bij het Hotel was de receptie na 20:00 overgenomen door een touchscreen.
En dan moeten er gegevens ingevoerd worden reserveringsnummer pincode alles geprobeerd
maar geen sleutel uit het apparaat.
Een nummer gebeld en dat gaf uitkomst in het hotel was een kluis met een pincode deze ingevoerd en daar lag de sleutel dus het kwam toch nog goed.
De fietsen maar op de kamer gestald en vlug naar bed we hadden het wel gehad.

Na het ontbijt heerlijk door het stille Bordeaux gefietst om weer op de route te komen.
In Bordeaux nog wat inkopen gedaan voor de lunch en in een uur tijd waren we uit Bordeaux
en fietsten we weer in de bossen en tussen de wijnvelden.
Het was net of de route van vorig nog niet gestopt was.
Het tempo zat er meteen weer goed in om 11:00 stond de teller al op 30 Km.
Na de eerste rust pauze ging de fietshelm op even testen voor Spanje en we moeten eerlijk zeggen het valt niet tegen de lucht stroming door de gaten is voldoende om het hoofd koel te houden.
Nog wel even tijdens de lunch een reparatie aan mijn pedaal die maakte wat krakend droog geluid.
Een beetje olie doet wonderen weer op de fiets en zo komen we aan Moustey. Google maps .
In Moustey even een biertje bij de plaatselijke kroeg eigenaar een Hollander en van zijn vrouw kregen we de eerste stempel op de stemelkaart.
En als klap op de vuurpijl hadden ze nog kroketten ook mooier kan niet.
We slapen vandaag bij de Burgemeester volgens de verhalen van de kroegeigenaar ligt ze onder vuur wij hebben niks gemerkt misschien heet haar man zo.
Het was een mooie dag een strak blauwe hemel geen wind en 24 graden .

Tom Mike Cor

Gereden:67 Km.
Totaal: 67 Km.
Hoogte: 68 Mtr.

Marja

Hoi mannen, het ziet er weer als vanouds uit.
vooral het biertje met de kroket.
Laat het jullie lekker smaken.Veel plezier en geniet ervan.
Marja

annie

De kop is er af,de helmen geprobeerd ,het biertje smaakt ,en kroketten,goed begin !!
goede pelgrims tocht!! AN

Hanny

Hallo allemaal het tafeltje met de kroketten ziet er erg nnederlands uit zitten jullie echt in frankrijk ! Wij gaan morgen weer werken jullie een mooie fietsdag groeten Hanny

John & Judith

Hallo mannen, wat een begin van de tocht met die treinreis. Wel weer een belevenis. Na een jaar wel weer leuk om jullie verhalen te lezen. Wij blijven jullie weer volgen. Heel veel succes en genieten maar weer van die ontzettend mooie omgeving.
Groetjes, John en Judith

inge

Het blijkt maar weer, diner
met franse slag en voortaan oppassen als iemand Muriel heet!