Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

3 Sep 12

Het ontbijt van de burgemeester was goed.
Croissants stokbrood en natuurlijk jam 6 soorten ik vroeg nog aan Mike geef de ham even door maar helaas niet aanwezig.
De lucht was een beetje bewolkt en je kon merken dat avond fris was geweest,
8:45 op de fiets en verder naar het zuiden.
Na een half uur fietsen kwam een echt paar op de fiets die van hun camping af rijden ook zij waren op weg naar Santiago tijdens het passeren even begroet en afgesproken als wij eerder waren dat wij een pilsje voor ze zouden bestellen.
Kort daarna in een dorpje even wat brood gekocht en weer verder en weer haalde we het echtpaar in het tempo was hoog 28 km/uur.
In een plaatsje nog even naar de Spar voor broodbeleg en daar stond het echtpaar weer.
Ze stonden voor een kerk hun waren uit Doorn vertrokken en al 7 weken onderweg en de planning was om 22 oktober aan te komen.
Na de inkopen weer op pad hun zullen we wel niet meer zien.
Om dat het tempo erg hoog was was de lunch extra lang midden in Onesse-et-Laharie en daar ook maar meteen een stempel gehaald op het stadhuis.
De laatste kilometers rustig aangedaan want de plek was bekend (dachten we).
Het juiste adres vinden in Frankrijk is niet eenvoudig huisnummers hebben ze nog nooit van gehoord en de plaatselijke bevolking weet ook geen raad met het adres wat wij hebben.
Een Franse mevrouw belde het nummer wat wij hadden en we kregen de goede locatie dachten wij.
Weer 10 Km terug halverwege stopte een auto en die vertelde weer een ander adres wij weer terug.
Uiteindelijk komen we op een plek met huisjes en campingplaatsen en wie stonden daar inderdaad dat echtpaar uit Doorn,
Ze kwamen niet meer bij, de eigenares van de camping had verteld er komen 3 Nederlandse mannen op de fiets en ze mochten in dat huisje zij ging haar dochter halen en had geen tijd om op ons te wachten, en ze hadden al een vermoeden dat wij het waren.
We zitten heel afgelegen geen eten en geen bier (dat is nog het ergste) na een lange rit.
Mike ging onder de douche en wij haalde wel even wat in de plaatselijke supermarkt dus op de fiets 7 kilometer fietsen en wat denk je geen supermarkt dus onverrichte zaken terug.
2 dagen onderweg en het noodrandzoen moet al aangesproken worden.
Het leven valt niet mee van een Pelgrim.
Voor de overnachtings plaats klik hier
Voor Thea de groene pijl daar slapen we de rode punt dicht bijzijnde plaats.

Tom Mike Cor
Gereden:88 Km.
Totaal:155 Km.
Hoogte: 87 Mtr.

Sophie

Goh, wat een (leuke) ervaringen alweer op 1 dag! Leuk hoor, jullie reisverslag elke dag! Geniet en groetjes van Mark, Sophie, Feline en Carice.