Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

4 Sep 12

Vanmorgen waren we al vroeg op pad 8:35 uur er hing een lichte nevel maar de temperatuur was goed.
De deur achter ons dicht getrokken, het fietsende echtpaar gedag gezegd en op het zadel gesprongen.
Met een rustig tempo gaan we op weg naar Dax om een paar nieuwe pedalen te kopen voor op mijn fiets wat het linker pedaal maakt een knarsend geluid en om daar nu mee de bergen in te gaan leek ons niet verstandig.
Nu is altijd zoeken in een grote stad naar een fietsenzaak en je ziet ook weinig fietsen.
Je moet aan diverse mensen vragen of er een fietsenzaak in de buurt is voor dat je een richting weet.
Bij toeval komen we een leraar tegen op een racefiets en die heeft ons een stuk begeleid tot dat we op de juiste weg zaten.
De pedalen gekocht en later maar even monteren voordat we we weer op de route zaten was het 1,5 uur later.
Nog op zoek geweest naar een supermarkt gevonden maar dicht.
Dan doen we het vandaag maar met koffiebroodjes en stokbrood en beleg wat we nog hebben.
Met de lunch kwam weer dat echtpaar langs even een praatje ze brachten nog even een bezoek aan een abdij.
Na de lunch gaan we op weg naar het slaapadres.
Het gebied is nu aan het veranderen het is wat meer gaan glooien volgens Tom Mike en ik denken dat de heuvels zijn begonnen in de verte zien we al aardige bergen.
De slaapplaats ziet er goed uit het een soort jeugdherberg het is er heel netjes mooie slaapplaatsen
en heel koel.
We hebben al wat kleine wasjes gedaan niet dat er al vlekken op de kleren zaten maar voor de netheid (de Ossegal is wel makkelijk goeie tip Mar).
Bereik van de telefoon is weg dus u leest dit een dag later.

Tom Mike Cor

Gereden:89 Km.
Totaal:244 Km.
Hoogte:116 Mtr.

Mariska

Jullie zijn goed op weg, mannen. Prachtige foto's, ziet er goed uit.
Zet 'm op!
groetjes, Mariska