Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

5 Sep 12

De dame die ons om 19:00 uur zou ontvangen schitterde in afwezigheid dat is nog niet zo heel erg
we konden wel naar binnen met een code maar eten zou zij regelen.
Tom en Mike waren al op speurtocht geweest er was macaroni en wat ingevroren stokbroden.
Op mijn verkenning ronde in de buurt had ik al tomaten in een tuin gezien dus verhongeren was uitgesloten.
We wachten geduldig misschien was er wat aan de hand, een spel kaarten opgezocht en een spelletje 31 gespeeld maar om 20:15 gaat de maag wel knagen dus de macaroni maar opgezet Mike en ik op pad naar de tomaten maar dat viel tegen want de boer had een hond de eerste keer niet gezien.
Dus on verrichten zaken weer terug de telefoon ging en daar belde de gastvrouw met een wazig verhaal maar met 10 minuten zou ze bij ons zijn.
En inderdaad daar was ze zij had de sleutel van de voorraad kast en we konden winkelen van uit de kast.
Wat spullen bij elkaar gezocht wat bij de macaroni paste een fles wijn en de maaltijd was compleet.

Maar nu vandaag, de klimmen worden steiler en talrijker en dat is best wennen.
De temperatuur is 24 gr. maar gelukkig gaat de zon regelmatig schuil achter een wolk zodat dat een beetje verkoeling geeft.
De omgeving met al die bergen is schitterend.
Onderweg hebben we een verkeerde keus gemaakt de GPS gaf een richting en een bord met een schelp er op gaf een andere richting we besloten om de schelp te volgen.
Dit bleek verkeerd uit te pakken we belande na een tijdje op een snelweg nu mag je daar ook fietsen
en zo vervolgde wij onze weg.
Langs de snelweg in het gras lagen 3 Nederlanders 2 van van hen hadden we gisteren al ontmoet voor hun slaapplaats en ze vertelden dat ze ook weg waren naar Santiago.
Hun waren op pad met een Heilige maar die was aan het slapen.
En nu lagen ze in de kant te rusten ik bekeek zo die heilige in het gras nou dat had alle zegen van boven wel nodig zeg die zag er niet fris uit.
Het beste toegewenst en wij weer verder.
Onderweg naar onze slaapplaats komen we steeds meer Pelgrims tegen we moeten haast om de wandelaars heen laveren.
En zo komen we aan in St Jean Pied De Port een plek waar veel Pelgrims de tocht beginnen of moed verzamelen voor de tocht naar Santiago zoals wij.
Het is net Valkenburg overal winkeltjes en eet gelegenheden ik ben wel even met mijn fiets naar een fietsenmaker gegaan om een probleem met een tikkende spaak op te laten lossen.
Kon niks vinden dus gewoon maar doorgaan,
We liggen op een kamer met 3 stapelbedden en tot nu toe ligt er ook een Spanjaard Antonio.
Morgen gaan we de Pyreneeën in daar staat ons een lange klim te wachten.

Tom Mike Cor


Gereden:52 Km.
Totaal:296 Km.
Hoogte:260 Mtr.

Reacties

Reacties

Cate

tis een mooi verslag!! terwijl jullie morgen zwoegen tegen de prachtige natuur, staan wij op de mozart staat bier te drinken (Feestweek heemskerk) toch ben ik jalours want ik vind het daar adembenemend mooi!!
heel veel plezier!en kus voor Tom de andere mannen ken ik niet maar vooruit ook een kus xxx Cate

irene

Hallo mannen,

Jullie gaan goed! Wat een onderneming, leuk om alles te lezen! Geen bitterballen meer bij een biertje lees ik, maar volgens mij mogen jullie al blij zijn als jullie een koud biertje kunnen drinken! Morgen (donderdag) drinken Thea en ik een biertje op jullie gezondheid op de harddraverij. Zet 'm op kanjers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!