Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

6 Sep 12

De nacht was nu niet je van dat Tom stond al om 6:45 naast zijn bed wat al heel opmerkelijk is.
In diverse slaapzalen hoorde je mensen praten en de vloer kraakte ook heel erg.
De wandelaars gaan vroeg op pad om het eerste deel lekker koel te lopen, en die maakt wat geluid en Tom stoorde zich daar aan en zodoende was hij vroeg uit zijn bed, dit heeft als gevolg dat wij er ook uitgaan geschoren (je weet nooit welke Señorita's je tegen komt) ontbeten inderdaad stokbrood en jam en dan ook nog te weten dat de Pyreneeën voor de deur staat.
In de wandelgangen hoor je van alles zwaar steil lang en allemaal een ander verhaal, nou ik zie wel
je moet toch naar boven hoe dan ook.
Voor de berg (we dachten dat hij daar begon) spraken we af om 5 Km op elkaar wachten want Mike
de klimmer bij uitstek en Tom daarna gaan mij toch voor ik klim niet zo goed, maar voor een haas en een slak is het op dezelfde dag kerstmis ik kom wel.
Na 5 Km waren we nog bij elkaar de berg was nog niet begonnen dus nu wachten na 10 Km.
Bij de stopplaats even wat drinken of eten en dan weer verder zo af en toe komen we wandelaars tegen die lopen soms op onze route.
Om 9 uur fietsen we op Spaans grondgebied bij de koffie stop hebben we nog een koffiebroodje
deze deel ik in tweeën en ik neem het laatste stukje geitenkaas ik hoop dat het van een berggeit is(nog bedankt Miran).
Het eerste stuk is bedekt met nevel niet veel te zien maar wel lekker koel.

De auto's zijn gewend aan de pelgrims want ze halen ruim in sommige zwaaien of roepen uit hun raam Camino.
En 17 Km klimmen en 3 ½ uur later zijn we op de top 1052 Meter er is daar een punt om foto's te maken maar met mist heeft dit geen zin er staat ook een bus met Duitsers en die hebben al een gesprek gehad met Tom en Mike ik moest nog komen.
Het dalen kom beginnen Tom had kranten mee voor onder je trui om de kou tegen te houden dus daar gingen we heerlijk zeg niet trappen alleen remmen zo nu en dan.
En als je denkt we zijn er kan je weer omhoog tijdens de klim komen we ook een jong stel tegen met een karretje met een kind erin van 6 maanden ze kwamen uit Israël zij was dokter en hier op vakantie.
En zo zakken we af richting Pamplona dat ging als een speer maar voor Pamplona hebben we een slaapplaats gevonden in het plaatsje Huarte de temperatuur is al 30 gr.
Voor de locatie klik hier.

Tom Mike Cor

Gereden: 70 Km.
Totaal: 366 Km.
Hoogte:1052 Mtr.

Inge

Ha die Cor,

heerlijk om te lezen, jullie zullen wel strakke bovenbenen hebben als jullie terug komen.
jammer van die mist heb je zo je best gedaan heb je geen uitzicht, moet je weer een andere keer terug.
zet hem op daar in het spaanse land tot gauw, groet Inge