Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

8 Sep 12

Gisteravond naar de stad om iets te eten en wie zitten er op het terras de begeleiders van de heilige.
Ik vraag me af wanneer ben je een heilige meestal is dat na je dood maar ik kan het mis hebben.
Ze komen uit Brabant en daar is Prins Carnaval al heilig dus ik neem het maar aan.
Gezellig even zitten kletsen met een biertje en toen een hapje gaan eten.

Vanmorgen was Sjaak al vroeg op 6:45 ontbijten jammer dat hij niks had besteld dus ging hij met een lege maag weg, maar maak je niet ongerust hij heeft reserves zat.
Bij het ontbijt wat niet veel voorstelde want de bakker was niet geweest had Tom een gevecht met een ingepakt cakeje, je hoort wel eens dat oudere mensen moeite hebben met de verpakking tegenwoordig nou wij waren er getuigen van.
Tom probeerde het eerst met de hand dat gaf weinig resultaat toen met een mes zijn gezicht stond op een stand dat hij een leger moest verslaan maar met wat gemorrel ging het toch.
De lopers gaan al vroeg op pad ik zag ze al vertrekken in het donker.met zaklantaarns.
Het voordeel is wel dat wij ook vroeg op de fiets zitten 8:00 uur heerlijk koel het plan was om meer kilometers te maken per dag om meer speling over te houden.
Het landschap is droog maar wel erg mooi nu zien we nog veel velden waar tarwe heb gestaan maar in de loop van de dag veranderd het landschap.
De tarwevelden maken plaats voor olijfbomen en wijnranken en meer bomen en bosjes.
Na een uur fietsen komen we bekenden tegen de heilige en zijn begeleiders ze staan op een rotonde
we stoppen en maken een praatje.

Zoek het verschil een Heilige en een Schijnheilge.

De bedoeling was dat ze om 8:30 zouden gaan rijden maar ze zijn eerder vertrokken dat kon niet anders.
Na een uur deden we nog een bakkie met ze en verder hebben we ze niet meer gezien.
In het plaatsje waar we wilde overnachten was alles vol met veel gevraag was er nog wat vrij 6 Km verder op.
Dus moed verzamelen en verder want slapen moet je toch we arriveerde bij de hostel voor een bedrag van € 7 heb je een slaapplaats wel moet je lid zijn van het Jacobs Gilde en beetje Pelgrim is dat.
Even onder de douche wat spullen luchten en wassen en dan maar naar de plaatselijke kroeg een biertje en wat eten.
Het terras staat gewoon op de weg niks aan de hand er was ook feest wat voor feest weten we niet maar als er vrolijke mensen zijn gaat alles goed.

Tom Mike Cor
Gereden: 87 Km.
Totaal: 514 Km.
Hoogte: 663 Mir.

inge

N reservering is zo gek nog niet misschien?

inge

Oh en de ene inge is de andere inge niet, blijkbaar!

Irene

Maar iedereen weet toch wie de heilige op de foto is!