Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

9 Sep 12

De avond was onrustig het feest bracht toch wel wat lawaai vuurwerk en muziek.
Het vuurwerk en muziek ging door tot 1:30 uur.
En een paar uur later gaan de wandelaars weer weg en dat geeft ook weer wat geluid.
Het ontbijt bestond uit spullen wat wij nog bij ons hadden Tom verzorgde heet water voor de middag koffie halen we wel onderweg dat is lekker en goedkoop.
We zien ook veel moderne Pelgrims met Tablets en Smartphone maar deze moderne middelen moeten worden opgeladen en dat is niet eenvoudig.
Want in deze slaapgelegenheden zijn weinig stroompunten je ziet ook op de gang overal telefoons liggen die aan het infuus liggen want een moderne pelgrim heeft geen kerkboek meer mee.
Vandaag zijn we weer met volle moed opgestapt en we kijken wel waar we stranden.
Het was weer veel klimmen tot een hoogte van 990 mtr we starten wel op 827 mtr maar toch.
Het landschap is echt heel erg mooi grote dalen waar je door heen fietst en je kan heel ver kijken schitterend maar om van het ene dal in het andere te komen moet er geklommen worden dat is nu eenmaal zo.
Het weer was mooi de temperatuur was iets minder maar tijdens het klimmen merk je er niet veel van.
We fietsen wel met z'n drieën maar eigenlijk fiets je alleen dat komt we hebben allemaal een ander tempo zowel met het klimmen als met het dalen op de vlakke weg zijn we vlak achter elkaar.
We zijn nu aangekomen in Francvile en onze slaapplaats is een Refugio en daar komen veel wandelaars je weet niet wat je ziet wat hebben die mensen het zwaar.
We slapen op een zaal met 15 stapelbedden Tom is helemaal in zijn element (dat weet Thea wel)
We slapen wel gemengd de wandelaars zijn allemaal hun voeten aan het verzorgen en allemaal met hun eigen middeltje je weet niet wat je ruikt.
We gaan het meemaken wat er vanavond en morgenvroeg allemaal gaat gebeuren.
Voor dat het licht is zijn de wandelaars al weg en de fietsers blijven over.
De kosten voor deze overnachting zijn € 5 krijg je nog een stempel ook.
Dit was het weer voor vandaag.

Tom Mike Cor

Gereden: 65 Km.
Totaal: 579 Km.
Hoogte:990 Mtr.

Eveline en Martin

Wat een ontberingen allemaal. Ik ben bang dat Martin nu helemaal niet meer in een jeugdherberg wil slapen in Australië! Nou ja, wij gaan in een tentje, dat valt ook niet mee op onze leeftijd. En dan al die wilde dieren daar! Daar hoor ik je helemaal niet over Cor, zijn daar geen muggen of ander naar vliegend volk? Die zullen toch ook wel te bedevaart gaan?
Geniet ervan, wij gaan ook aftellen.

Nan

Ik ben een beetje laat aangehaakt en loop al een week achter. Het klinkt allemaal weer leuk. Een beetje mengen met de wandelaars, prachtig. Heel veel plezier, succes en sterkte!

truus

geweldig wat jullie doen. ik vind de kruis berg al hoog.
jullie zijn straks weer een levens ervaring rijker
groetjes van piet en truus

atie

nou.ik moet alles nog lezen maar vind het al geweldig dat ik deze reis enigszins kan volgen.dit omdat ik thea tegen het lijf liep op de kermis(waar anders)en hoorde van je reis Tom.ik zal het nog allemaal even lezen. grappig.theo schrijft ook zo zonder leestekens ed.ik wen er wel aan. De kermis was erg gezellig.laat ik ook maar iets vertellen over Heemskerk. Dat is weer achter de rug,prachtig weer,deze week wordt het minder.heel veel plezier daar met zijn 3en.groeten van Theo en Atie Bless