Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

10 Sep 12

Het was wel een belevenis slapen in een refugio er waren verschillende nationaliteiten Fransen, Duitsers, Spanjaarden en Koreanen.
De wandelaars zijn al vroeg zo rond 13:00 uur binnen en gaan dan kleren wassen en inkopen doen voor de avondmaaltijd je kan er namelijk zelf koken.
Iedereen doet zijn eigen ding de een gaat slapen de ander verzorgd zijn voeten of werkt zijn dagboek bij.
Je kijkt je ogen uit wat ze allemaal eten de Spanjaarden halen tomaten vis in blik doen dit op een bord een stuk brood en lekker eten uit het bord met ze allen.
De Koreanen koken rijst en een potje saus en eten maar, nog wel even geholpen met het gas aansteken want dat vond ze gevaarlijk en het potje kreeg ze ook niet open.
Wij hebben kant en klare maaltijden genomen even in de magnetron en bikken maar een flesje wijn er bij voor € 18 ben je klaar voor 3 personen.
Dit was de eerste keer dat we gezellig met de wandelaars om de tafel zaten na het eten.
Er was paniek want men ving ergens op dat het vandaag zou gaan regenen de Koreaanse meiden willen dan met de bus want ze hebben geen regenkleding mee.
In de refugio was ook nog een Nederlander weer een uit Rotterdam hij was net gestopt met werken 60 jaar dat het nog kan in deze tijd.
Hij sprak goed Engels en Spaans dus fungeerde hij als tolk tussen Korea en Spanje net de olympische spelen.
Om 9:00 uur ligt alles al op bed wij zijn ook maar vroeg gaan slapen.
De volgende morgen gaan de wandelaars heel zachtjes van de kamer af gaan wat eten en beginnen aan hun tocht.
Volgens Tom liggen ze gewoon in hun kleren pakken hun rugzak en weg zijn ze.
De fietsers blijven over dan kan het licht aan en kunnen wij ons opknappen en alles inpakken.
Ook hier moet zelf voor je ontbijt zorgen niet echt een lekkere start voor de dag oud brood wat leverpastei tomaat en dat is alles.
Om klokslag 8 uur zitten we op de fiets gaan 4 Km terug om de route weer op te pakken en geven hem meteen van jetje met afdaling en klim staat er na een uur op de teller al 20 Km.
We spraken af bij de eerste de beste koffie tent stoppen en een bakkie met wat lekkers.
Dat bakkie was pas na 40 Km maar wel erg lekker we namen er een belegd broodje bij.
We kwamen ook op een rechte weg richting Burgos de weg liep af zon in de rug achter elkaar een treintje en met snelheden van 35 Km en rustig trappen schoten we lekker op.
En zo komen we in Burgos aan we hadden begeleiding naar een supermarkt van een Spanjaard,
daar wat inkopen gedaan en lekker in een park de lunch gebruikt, Tom had nog wel een gevecht met een pak melk inderdaad over zijn broek maar vooruit.

In Burgos komen we ook nog Toms slaapie tegen een Franse mevrouw op een kinder fietsje je weet niet wat je ziet maar ze komt overal.

We staan ook te kijken van de prestatie van Tom hij is toch de gangmaker en hij gaat maar door
als we een cijfer moeten geven een 9 niet meteen te hoog anders gaat hij naast zijn schoenen lopen.
Na de lunch nog een flinke klim en daarna zakken we af naar Estepar en zo komen we aan bij een Hotel er is ruimte dus meteen maar geboekt.
Een servesa erbij wie doet je wat

Tom Mike Cor

Gereden:80 Km.
Totaal: 659 Km.
Hoogte 1025 Mtr.

thea

Als Tom nu meteen wat franse les krijgt dan hebben we er straks in le Vesinet ook wat aan!
Jullie zijn wel vroeg binnen!

truus

wat was dat voor gele bloem gisteren?deze mail verstuurde ik gisteren al maar het lukte niet. door hulp van een ander heb ik het door.

frank

zo dat is toch wat melk en dat nog over je broek ,zo nog een schonen broek voor Tom, het zijn wel altijd de zelfde die zo iets gebeurt, was die ochtend dat hij zo vroeg op stond dan ook niet iets anders , hij zij dat het door de wandelaars kwam maar dat betwijfel ik nou dat horen we tzt wel . Het beste en maak er iets mooi van het zij leuke verslagen over de reis .doei Frank .was hier mooi schilder weer . ..............

Tom Mike Cor

Bedankt voor jullie reacties we zijn elke dag benieuwd wie er zal reageren we lezen ze allemaal.
Dus blijf vooral sturen.

Hi mannen,
Ik geniet elke dag van jullie stoere verhalen. gelukkig hebben jullie mooi weer. de luchten zijn echt strak blauw.
leuk/lief dat jullie 'medelijden' hebben met de wandelaars;
hier thuis vinden wij dat jullie al echt afzien, zeker als je al die hoogte verschillen ziet.
groeten
frieda

Hi Tom,
gefeliciteerd met je verjaardag! Niet verkeerd om zo je verjaardag te vieren. we genieten van jullie verhalen.
het weer is niet veel soeps hier, de verkiezingsuitslag is wel heel leuk. De VVD heeft de meeste zetels ooit: 44. PvdA heeft er 40 zodat ze samen een meerderheid in de 2e kamer hebben.
groeten ook aan Mike & Cor
frieda

frieda rozemeijer

foutje Tom, ben een dag in de war: is ook al veel te laat, de bridge liep wat uit. ik dacht dat het al de 14e was, maar nu zie ik dat het a.s. vrijdag pas de 14e is.