Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

11 Sep 12

Het hotel van gisteravond was een ontmoeting plaats voor vrachtwagen chauffeurs.
Je kon pas eten om 20:15 en voor voor € 10 kon je kiezen uit 6 voorgerechten 6 hoofdgerechten en een paar desserts.
Nu is de uitleg van de serveerster niet altijd even duidelijk het voorgerecht ging goed dat was pasta.
Maar het hoofdgerecht varkenspoot ging niet helemaal goed het was bot met veel vet en weinig vlees voor Tom was het wel vissen hij heeft wel 3 stukjes vlees gevonden.
Maar de maaltijd was wel voldoende.

De bedden waren goed en na een goede nachtrust kon de dag voor ons weer beginnen.
Het is wel laat licht ongeveer om 7:30 het ontbijt was pas om 8:00 maar om 8:30 zitten we op de fiets en meten een klim voor de boeg.
De hoogte onder het verslag is de Max. hoogte van de dag maar dit moeten we soms een paar keer per dag doen zie de foto hieronder.

Na een stijging komt er altijd een daling en dat is erg prettig je kijkt je ogen uit het is er droog maar toch is de natuur erg mooi.
Over het algemeen zie je geoogste korenvelden en als je de oppervlaktes ziet kunnen ze bij ons wel ophouden elk plekje op de bergen wordt goed benut.
Gisteren zagen we nog herten die de geoogste velden nog aan het afzoeken zijn naar een groen stukje.
Tijdens het fietsen kijk je je ogen uit wat een pracht gezicht al die bergen en dalen.
De windmolens zijn hier ook talrijk ze staan wel stil want het waaide vandaag in de morgen niet maar ze staan er wel in grote aantallen.
Vandaag zien we ook veel wandelaars ze komen vaak op onze route, ze hebben het zwaar lange rechte wegen en links en rechts het zelfde uitzicht dus voor hun niet zo leuk.
Vandaag zagen we ook nog de Franse mevrouw op het kinderfietsje Mike snap niet dat zij er steeds eerder zijn als ons we zien ze nooit voor ons rijden.

In de morgen hebben we de zon in de rug en geleidelijk draait hij naar onze linker kant het is nu duidelijk te zien dat de linkerkant van ons bruiner is als de rechterkant en dat zie je bij de wandelaars ook.

Vandaag ook even contact gezocht met Anton ons oud collega die lopend naar Santiago is, hemelsbreed is hij 183 Km van ons verwijderd.
Vandaag slapen we in het plaatsje Carrion de los Condes we hebben een kamer voor 4 personen.
Aan de hoofdweg stond al een mannetje met folders hier is de crisis nog niet toegeslagen we denken dat ze veel inkomsten hebben van de Pelgrims.

Het internet was even weg dus eerst de foto's en dan het verhaal.

Tom Mike Cor

Gereden: 75 Km.
Totaal: 734 Km.
Hoogte: 936 Mtr.

Piet Dijkman Dulkes

Ben wel een beetje jaloers op jullie(echter niet op dat
fietsen in die bergen.Jullie maken tenminste van alles mee.Pelgrims,heiligen,mooie vergezichten,etc.Hier saai.
Tom al vast gefeliciteerd met jouw verjaardag.Er liggen
al reisverhalen in het clubhuis van Marquette.

Frank

Zo geen biertje maar koffie , kan ook lekker zij hoor..
heren slaap lekker en morgen weer gezond op .
groet van mijn .

cate

is het een idee om achteruit te fietsen? dan zijn jullie rondom bruin. mooi verhalen ,mooi beelden en hoe zit dat met die vrouw Tom? xxx