Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

13 Sep 12

Om 7: 00 uur zijn de meeste lopers vertrokken dan komen wij uit bed, wassen scheren als je daar zin in heb en de tassen weer inpakken.
Het licht in de zaal was summier dus als je denkt ik ben klaar ligt er nog wat naast je kan de tas weer open, je maakt steevast de verkeerde open dus voordat alles klaar is ben je wel even bezig.
Dan nog even het ontbijt en dan naar buiten even voelen wat voor temperatuur het is en daar de kleding op aanpassen, wij schatten dat het 11 graden is dus vandaag maar beginnen met een truitje.
Dit is de tweede keer dat ik met een truitje begin dus het begint frisser te worden in de morgen.
Net dat we op de fiets willen stappen komt de heilige terug op een draf misschien wat vergeten inderdaad hij moest nog even naar de WC.
We stappen op en gaan in een tempo van ronde 22 Km richting Leon omstreeks 9:15 rijden we een voorstadje binnen van Leon.
In Leon even een bakkie gedaan en op naar de kathedraal een imposant gebouw het staat gedeeltelijk in de steigers voor een opknap beurt.
We zoeken onze weg weer de stad uit ik rij dan voorop omdat de route op de GPS staat, en na 15 minuten zijn we uit de stad.
Rond 11:00 uur kunnen de jasjes en truien uit want de zon is al weer warm genoeg, vandaag was het ook een vrij vlakke route en vaak wind in de rug.

In deze omgeving van Spanje spreken ze alleen maar Spaans Engels spreekt een enkeling en dat is soms wel lastig weten vaak niet of het ontbijt bij de prijs is inbegrepen of niet.
Zelf hebben we een eigen Spaanse taal ontwikkeld, na veel woorden eindigen bij ons op os.
Dat is leukos voor onderwegos maar soms is het zo een gewoonte dat Mike van de week bij het bier bestellen de taal ook deed en dan krijg tres bieros en een zakkie chipos en dan snapt de man achter de tap er helemaal niks meer van maar voor ons is het leukos.
Van te voren kijken we op de route beschrijving of er een winkel is om inkopen te doen, vandaag niet anders we rijden een plaatsje in waar dit het geval moest wezen.
Op de doorgaande weg niks te zien dan schiet ieder een kant uit en kijkt of hij er een weet te vinden.
Vandaag hadden we pech maar de plaatselijke bar geluk want daar deden we de bestelling, koffie en een broodje gedroogde been ham.

Op de bar staat in een standaard een gedroogd en gezouten varkensbeen en de plakken komen op een broodje en dat smaakt heerlijk en als toetje nog een puddinkje.
Na de lunch nog 20 Km en zo komen we weer op de slaapplaats Hospital de Orbigo het gaat de laatste dagen makkelijk om een plekje te vinden.
Even 2 biertjes en de tocht zit er op, douchen verslag maken en dan even rusten.
Morgen is Tom jarig en het is een dag met een hoogtepunt het is feest en we gaan naar een hoogte van 1510 meter nu hoopt hij daar weer een kroegje te vinden met een biertje voor 1euro net als vorig jaar maar dat zal niet meevallen.

Tom Mike Cor

Gereden: 75 Km.
Totaal: 890 Km.
Hoogte: 886 Mtr.

inge

Het is inderdados ergos gezelligos omos julio verhalos te lezos. Buenos appetitos et beunos tardes et buenos nochas.

frank

je staat er goed op hoor met het eten zo in je hand ,lekker hè die ham zat er mostert bij . en dan wel oude hè. nou hoop ik dat Tom kan slaapen niet te nerveus is voor ze verjaardag morgen prettige avond met ze 3je . tot morgen Fje.

niek van geldorp

ik vind het leuk al die verhalen en de foto,s
julie doen het leuk met ze drieen. en julie genieten
er ook van. morgen een jarig cor je moet wel een
liedje voor hem zingen.wel in nederlants.

groet uit spaarndam

Martin & Eveline

Hey Coros en Mikeos - Tomos,

Helemaal geweldig die eigen spaanse ontwikkeling,daarom is het spaans uiteraard een wereldtaal bij uitstek.Cor op jou vraag.of ik jou e-mail nog ontvangen had,moet ik dit bevestigen met een ja!Het antwoord richting jou is alleen van wege organisatorische omstandigheden niet gerealiseerd!Neemt niet weg dat zelfs tijdens de werkzaamheden jou verhaal gelezen wordt.Tegenwoordig zouden de jongelui het over, vet cool hebben bij jou reis omschrijving.Wij gaan ons opmaken voor de dikke trip to OZ. Het valt evengoed niet mee om alles in de koffers te krijgen.Tegenwoordig al een bult aan elektrische stuf om de communicatie overeind te houden.Alles bij elkaar toch nog zo'n 8,3 kilo Heb ik de accu's al uit de laptops!Nieuws! De zware shag is ook tot een einde gebracht!Mocht maar 50 gram meenemen! Uiteraard 1 kilo te kort! Kortom dan maar geen rook meer!Raak wel mijn nic naam kwijt(asbak). Ontwikkelingen ga jij uiteraard vernemen bij ons op het log! http://martin-en-eveline-to-australie.reismee.nl/
Beste Cor en Vrienden Ik ga er vanuit dat wij zo rond de 18-9 even hier reageren over onze vlucht.Cor hou je taai met dat stel klim geiten en volop genieten onthoud dit pakt niemand meer van je af.
Groetjes Martin & Eveline