Haarlem-Tours-Santiago.reismee.nl

12 Sep 12

Vandaag was bij het slaapgeld geen ontbijt maar een deur ernaast kon je een ontbijtje kopen
voor € 3 het bleek ook weer verbonden te zijn aan de slaapplaats, de commercie is groot langs de route.
De route zou niet zo mooi zijn langs lange wegen en links en rechts het zelfde uitzicht en het klopte.
In de morgen was er veel mist met een zicht van 100 mtr nadat ik mijn bril had schoongemaakt was het zicht een stuk beter.
Na een uur fietsen even gestopt in een dorpje om wat te eten en een lekker bakkie.
In Spanje maken ze een dikke omelet met ui erin zo groot als de koekenpan en 4 cm dik daar krijg je dan een punt van met brood heerlijk.
De wandelaars lopen ook deze route wij op de weg en hun op een pad ernaast net een smal karrenspoor.

We zien ook veel mensen op een mountainbikes die fietsen dan de route van de wandelaars en ze zien er erg stoffig uit.
Maar qua snelheid is er weinig verschil we zien steeds dezelfde terug.
Vandaag is het hoogte verschil niet groot de hoogte is tussen de 820 en 870 mtr met een uitschieter naar 905 mtr.
Dus voor ons een vlakke etappe.
Om 11:00 kwam de zon goed door en hadden we weer het mooie Spaanse weer inde middag na 12:00 komt er een windje opsteken heerlijk tijdens het fietsen je gaat niet zweten en je hoeft niet veel te drinken.
In de middag stoppen we nog even voor een kopje koffie met een broodje dit tentje is er pas vanaf Mei het word gerund door een Kroaat.
Hij heeft de tocht 3 keer gelopen en ook zo zijn vrouw ontmoet en het plan genomen om een rust punt voor de Pelgrims te beginnen.
Ze zitten op een mooi punt waar fietsers en wandelaars samen komen het ziet er netjes uit en de spullen zien er goed uit met een vriendelijke prijs.

En zo komen we aan in Mansilla de las Mulas net als we het plaatsje in rijden is er al een een overnachting plek.
Er is ruimte en voor € 20 schrijven ons in bij dit bedrag is avondeten en ontbijt inbegrepen.
We slapen weer in een grote zaal met 20 stapelbedden alle hebben we een onder bed wel lekker want die trappetjes is helemaal niks in de nacht als je even eruit moet.
We ontmoeten nog een mevrouw uit Limburg die loopt 19 Km op een dag en alles gaat goed met haar ze loopt het makkelijk en de afstand per dag houd ze maar zo.
Na het fietsen doen we altijd een pilsje zoals jullie al weten en vandaag was dit niet anders.
We zitten heerlijk in de tuin en kijken zo naar de poort waar ieder een binnen komt en wie staan daar de Brabanders dus even een praatje de heilige komt even later de snelheid is er bij hem er al uit.

De heilige komt in ons Refugio slapen en wat denk je boven mij komt het toch nog uit alle het goede komt van boven.
Dit was het weer voor vandaag.
Jullie konden vandaag stemmen dat doen wij elke dag als het net zo soepel gaat bij de nieuwe regering als bij ons komt het allemaal wel goed.

Ik wens iedereen in Spaarndam een mooie en gezellige feestweek.

Gereden: 81 Km.
Totaal: 815 Km.
Hoogte: 905 Mtr.

Martin en Eveline

Wat is dat toch met die heilige? Kan die ook bij ons in het vliegtuig stappen, dat is wel een prettig idee :)
Maar jullie genieten wel van de reis, al zijn er de nodige ontberingen, begrijp ik, zoals een biertje na de fietsetappe en brood met omelet.
Wij wachten maar af hoe dat in Australië zal gaan.

Miranda

Tjonge tjonge jullie gaan maar door. Ik heb bewondering voor jullie. Ik zag gisteren nog 500 km. Dus ik ben aan het aftellen. Lekker genieten en tot gauw.

Groetjes Miranda

Mat Knaapen

Heerlijk toch dat het verschil tussen enerzijds Hollanders en anderzijds Limbo's en Brabo's zelfs op El Camino merkbaar is. Hollanders 'doen een bakkie', Brabo's drinken een 'tas koffie'. Blij dat ik een Brabo ben...